veelgestelde vragen

Vind antwoorden op al je vragen. Onze drukwerkspecialisten staan voor je klaar. Kom je er niet uit? De klantenservice helpt je graag verder via telefoon, app, email of chat.
Bestellen
Hoe bestel ik mijn product?

Kies in de menubalk welk product je wilt bestellen. Op de productpagina kies je onder andere je formaat, papiersoort en eventuele afwerkingen. Vervolgens kan je de prijs van verschillende oplages en de verwachte leverdata bekijken. Selecteer het aantal dat jij wil en voeg het product toe aan je winkelmandje. Je kan het product nu afrekenen. Na het afrekenen upload je het drukbestand en gaan wij voor je aan de slag! Meer weten? Bekijk dan '

Toon alle informatie
Ik wil graag een product bestellen, maar ik kan het niet vinden op de site. Wat nu?

Veel producten kan je eenvoudig via onze site bestellen. Dit kan via ons menu of de zoekbalk erboven. Heb je afwijkende productwensen of kun je een specifiek product niet vinden? Dan maken we een offerte op maat voor je, want we denken ook graag buiten het boekje!

Toon alle informatie
Hoe kan ik de prijs berekenen voor mijn bestelling?

Op onze site vind je bij elk product een calculator, waarin alle opties voor het product zijn opgenomen. Denk hierbij aan papiersoorten, speciale afwerkingen en oplage. Als je hierin je eigen product samenstelt, tonen we direct de prijs en de geschatte levertijd voor deze...

Toon alle informatie
Ik wil graag een bestelling opnieuw bestellen, kan dat?

Ga naar ‘Mijn recente bestellingen’ in je account en klik op ‘Bekijk’ bij de order die je opnieuw wil bestellen. Hier kun je de complete order of een deel van de bestelling opnieuw bestellen. Daarna kies je of je de oude bestanden wil gebruiken of nieuwe wil uploaden. Handig...

Toon alle informatie
Kan ik ook meerdere producten tegelijk bestellen?

Heb je meerdere producten en wil je deze tegelijk laten drukken? Dat kan door gewoon eerst het ene product in je winkelmandje te plaatsen, en daarna je andere product(en)....

Toon alle informatie
Betaling en factuur
Wat is de status van mijn bestelling?

Als je een bestelling hebt geplaatst, kan je inloggen in je account om de status te volgen. Ga hiervoor naar je account en vervolgens naar ‘Mijn recente bestellingen’. In het overzicht zie je meteen de status van je bestelling. Als de status voltooid is, dan kun je op ‘Bekijk’ klikken om het pakket te volgen via Track & trace, de factuur te downloaden of dezelfde order opnieuw te...

Toon alle informatie
Op welke manieren kan ik betalen?

We hebben veel verschillende betaalmethodes: iDEAL, Bancontact, Maestro, Mastercard, Visa, SOFORT Banking, PayPal en in sommige gevallen kan je ook

Toon alle informatie
Kan ik ook vanuit het buitenland bestellen?

We leveren in Nederland, België en Duitsland. Als je als bedrijf vanuit België bestelt dan rekenen we geen BTW als je een correct BTW-nummer invult. Wel is het belangrijk dat je afleveradres ook in België is, aangezien het anders niet met 0% BTW verkocht mag worden. Afhankelijk van de locatie in Duitsland kan de levering 1 tot 3 werkdagen langer zijn dan normaal. Houd hier dus rekening mee tijdens het...

Toon alle informatie
Kan ik op rekening betalen?

Standaard kan je alleen vooruitbetalen. We kunnen je account wel omzetten, zodat je ook op rekening kunt bestellen. Daarvoor doen we eerst een kredietcheck bij onze kredietverzekeraar aan de hand van je KVK/ondernemingsnummer. Vraag op rekening betalen

Toon alle informatie
Waar vind ik de factuur voor mijn bestelling?

Na het afrekenen ontvang je een mail met een bestelbevestiging en in een andere mail de factuur. Mail niet ontvangen? Ga dan naar ’Mijn bestellingen’ in je account en klik op ‘Bekijk’ bij de betreffende bestelling. Via de knop ‘Print factuur’ kun je de factuur alsnog...

Toon alle informatie
Verzending
Leveren jullie de pakketten in december ook binnen één dag af?

December is de drukste maand van het jaar voor de meeste bedrijven. Onze drukpersen draaien op volle toeren en we zetten extra diensten in om onze korte levertijden te kunnen behouden. En dat gaat ook vrijwel altijd goed! Helaas krijgen de transportbedrijven zo veel meer pakketten te verwerken dan normaal, waardoor ze er af en toe een dagje langer over doen. Hier hebben we helaas ook geen invloed op. Je mag er wel van uitgaan dat wij je pakketje op tijd bij de transporteur aanbieden. Bestel voor de zekerheid je drukwerk op...

Toon alle informatie
Met welk transportbedrijf wordt mijn pakket bezorgd?

We versturen de pakketjes met DHL.

Toon alle informatie
Kan mijn pakket ook op zaterdag geleverd worden?

We leveren alleen op werkdagen. Heel soms wordt een pakket ook op zaterdag geleverd, als het transportbedrijf je pakketje omzet naar een particuliere...

Toon alle informatie
Kan ik mijn drukwerk bij jullie ophalen?

Je kan je pakket helaas niet bij ons ophalen. Natuurlijk verzenden we het gratis voor je!

Toon alle informatie
Wat betekent een ochtendlevering?

Een ochtendlevering zorgt ervoor dat je pakketje op de leverdag 's ochtends geleverd wordt in plaats van gedurende de gehele dag. Zo heb je je pakket eerder op de dag binnen, en kan je er sneller mee aan de...

Toon alle informatie
Bestanden en uploaden
Hoe pas ik het tekengebied aan in Illustrator of InDesign?

Als je gebruik maakt van onze templates en je drukbestand in een ander formaat wil opmaken kun je de stappen in de video’s in de onderstaande links volgen. De stappen staan tekstueel uitgewerkt in de beschrijving, zodat je ze rustig kunt...

Toon alle informatie
Hoe moet ik mijn bestand aanleveren?

Het aanleveren van je drukbestand kan na het plaatsen van je bestelling, via onze online uploader. Je kan je bestanden helaas niet via de mail naar ons...

Toon alle informatie
Ik krijg mijn bestand niet geüpload, wat moet ik doen?

Oeps! Het kan zijn dat onze uploader even niet goed werkt of dat er een foutje zit in je bestand waardoor we het niet goed kunnen verwerken. Stuur je bestand dan onder vermelding van je ordernummer even door naar

Toon alle informatie
Met welk programma moet ik mijn bestand opmaken?

We raden je aan om je bestanden altijd in Adobe Illustrator of Adobe InDesign op te maken. Eventueel is een ander professioneel grafisch programma ook prima. Word en Powerpoint zijn dus geen ontwerpprogramma's ;) Heb je geen professioneel ontwerpprogramma? Dan raden we je aan om een ontwerper in te schakelen. Niet alleen zorgt een ontwerper voor een drukklaar bestand, ook voor je opmaak en uitstraling is het goud...

Toon alle informatie
Kan ik online mijn drukwerk ontwerpen?

Helaas hebben we geen online ontwerptool. We raden je aan om je bestanden in Adobe Illustrator of Adobe InDesign op te maken. Eventueel is een ander professioneel grafisch programma ook prima. Word en Powerpoint zijn dus geen ontwerpprogramma's ;-) Heb je geen professioneel ontwerpprogramma? Dan raden we je aan om een ontwerper in te schakelen. Niet alleen zorgt een ontwerper voor een drukklaar bestand, ook voor je opmaak en uitstraling is het goud...

Toon alle informatie
Klachten
Ik ben niet tevreden over mijn bestelling, hoe kan ik een klacht indienen?

Jammer om te horen dat je niet tevreden bent! We gaan er alles aan doen om het met je op te lossen. We kunnen je het best helpen als je ons een mail stuurt, met daarin je ordernummer en een omschrijving van de klacht. Hoe uitgebreider, hoe beter. Laat ook gerust weten wat je een passende oplossing vindt. Als het een zichtbare klacht is, zoals een beschadiging, een drukfout of iets in die richting, stuur dan altijd één of meerdere foto's mee. Dan kunnen we je klacht goed beoordelen. We komen dan zo snel mogelijk bij je terug met een oplossing!

Toon alle informatie

De kleuren zijn anders gedrukt dan op mijn scherm, hoe kan dat?

Je beeldscherm is opgebouwd uit RGB-kleuren en wordt van achteren belicht. We drukken CMYK-kleuren op papier, dat natuurlijk niet van achteren wordt belicht. Daarnaast verschilt het drukresultaat ook nog eens op verschillende soorten papier. Als je echt zeker wilt weten hoe het drukresultaat wordt dan kun je ervoor kiezen om een proefdruk te laten drukken. Vind je het verschil echt te groot? Mail ons dan een foto met het resultaat en je ordernummer. Dan kijken we even of dit misschien een drukfout is geweest. Bij een drukfout lossen we dat natuurlijk met je...

Toon alle informatie
Ik ben niet tevreden, kan ik mijn bestelling terugsturen?

Wat vervelend dat je bestelling niet naar wens is! Dit willen we graag voor je oplossen.

Omdat we een maatproduct maken kun je de bestelling niet zomaar retourneren en het geldbedrag terugvragen. Stuur het pakket daarom niet direct terug, maar stuur ons eerst een

Toon alle informatie
Mijn drukwerk is niet netjes gesneden, wat nu?

Dat is vervelend! We proberen je drukwerk altijd zo netjes mogelijk te schoonsnijden. Maar er kan altijd wat snijverschil zijn door de snijmarges waar we mee te maken hebben. We vragen in de aanleverspecificaties altijd om je bestand te voorzien van 3mm afloop rondom. Op deze manier is voorkomen we het risico en de zichtbaarheid van de snijmarge. Bij een kader rondom je bestand dat overal even breed moet zijn is dit een stuk ingewikkelder. We vertellen je alles over in deze

Toon alle informatie
Privacy
Hoe gaan jullie om met mijn gegevens?

Privacy vinden we erg belangrijk. Daarom voldoen we aan de AVG (Algemene Verordening Persoonsgegevens). Ook gaan we vertrouwelijk om met al je gegevens en drukbestanden. Wil je hier meer informatie over, neem dan even

Toon alle informatie
Maakt jullie website gebruik van cookies?

We gebruiken een aantal cookies voor marketingdoeleinden en om onze website te verbeteren. Hierin verzamelen we nooit persoonlijke gegevens. Bovendien kan je zelf aangeven wat voor cookies je wel en niet accepteert op onze site. Wil je alles weten over onze cookies? Je leest er

Toon alle informatie
Producten
Drukken jullie ook hardcover boeken?

Hardcover boeken drukken we helaas niet. Softcover boeken wel. We hebben een blog geschreven waarin we het verschil tussen deze twee goed uitleggen. Die lees je hier Wat is...

Toon alle informatie
Wat kost het verspreiden van folders en flyers?

Wil je flyers of folders laten drukken om te verspreiden? Bijvoorbeeld in brievenbussen, of op straat uitdelen? Dan heb je er natuurlijk genoeg nodig. PeterPrint is specialist op het gebied van drukwerk tot 1000 stuks, omdat we digitaal drukken in plaats van...

Toon alle informatie
Drukken jullie ook luikvouw kaarten?

Jazeker! Deze vind je onder ons product kaarten drukken. Geef hier bij de eerste stap aan dat je een luikvouw kaart wil.

Toon alle informatie
Met welke inkten drukken jullie drukwerk?

We drukken jouw drukwerk met HP Indigo ElectroInk. In plaats van minerale olie gebruiken we een veilige vloeistof, gemaakt van koolstof- en waterstofatomen, genaamd isoparaffinische koolwaterstof. Er zit een klein beetje minerale olie in, maar dit is zo weinig dat het geen schade veroorzaakt. Dit betekent dat onze inkten goed en veilig zijn, en vrijwel vrij van gevaarlijke stoffen zoals MOSH en MOAH. Zo weet je zeker dat jouw drukwerk niet alleen mooi, maar ook veilig...

Toon alle informatie
Leveren jullie ook enveloppen?

Nee, wij leveren helaas geen enveloppen. Je zou hiervoor bij Enveloppenland kunnen kijken. Zij hebben een groot assortiment in allerlei kleuren en maten. We kunnen natuurlijk wel enveloppen voor je op maat laten

Toon alle informatie
Afwerking
Wat betekent een zig-zag vouw?

Een zig-zag vouw (ook wel leporello) is een vouwwijze voor folders waarbij je de pagina's zo vouwt dat er een 'Z' ontstaat van bovenaf gezien. De bovenkant van de Z is de voorkant van je folder, de onderkant van de Z is de achterkant van je folder, en het schuine stuk in het midden is je middelste pagina. Een zig-zag vouw kan ook uit meer dan 3 delen (6 pagina's) bestaan, waardoor er een harmonicavorm ontstaat. Lees meer over alle

Toon alle informatie
Wat betekent een wikkelvouw?

Een wikkelvouw bestaat uit 3 delen, waarbij je het rechterdeel eerst naar het midden vouwt. Daarna vouw je de linkerkant er precies overheen.

Toon alle informatie
Wat is rillen?

Als je jouw drukwerk wil vouwen, dan is dat bij dun papier makkelijker dan dik papier. Om dikker papier toch goed te kunnen vouwen, brengen we daarom bij papiersoorten vanaf 170 grams een rillijn aan; dit noemen we rillen. Een rillijn is eigenlijk een dun balkje dat we in het papier deuken. Hierdoor kun je het veel makkelijker vouwen. Als je dik papier vouwt zonder te rillen, dan wordt de vouw minder strak en kan het papier gaan breken op de vouwlijn. Dat wil je natuurlijk niet. In onze

Toon alle informatie
Wat is een boorgat?

Een boorgat is een gaatje dat we in je drukwerk aanbrengen. Je kiest hierbij uit een diameter van 4mm of 5mm. Een boorgat is handig als je iets aan je drukwerk wil bevestigen, zoals een touwtje. Ook kunnen we twee of vier boorgaten aanbrengen voor het opbergen in een ringbandmap (bij

Toon alle informatie
Wat is een perforatielijn?

Een perforatielijn bestaat uit hele kleine gaatjes die we in het papier zetten. Hierdoor kan je heel eenvoudig een deel van het drukwerk afscheuren. Deze afwerking zie je vaak bij entreekaarten, kortingscodes of afscheurbare...

Toon alle informatie
Papier
Welke papiersoort moet ik kiezen?

Word jij ook zo enthousiast van papier? Vooral als je er eentje vindt die perfect bij je ontwerp past. Maar het kiezen van papier is ook heel persoonlijk. Je mag ons dus altijd vragen om advies, maar wie weet is ons advies niet wat je zelf het mooiste vindt. Dus maak die keuze vooral zelf! Ons

Toon alle informatie
Wat is gestreken of ongestreken papier?

Gestreken papier is papier met een strijklaag, zoals MC mat en MC glanzend. Deze papiersoorten zijn voorzien van een coating waardoor ze lekker glad zijn. Ongestreken papier heeft deze coating niet en is daardoor wat ruwer. Ook is het hierdoor goed beschrijfbaar. In

Toon alle informatie
Drukken jullie ook op gekleurd papier?

We hebben naast verschillende witte papieren ook zwart papier beschikbaar. In combinatie met witte inkt kan dit leuke creaties...

Toon alle informatie
Hebben jullie samples of stalen van het papier?

Natuurlijk! Papier moet je ruiken, zien en voelen. Daarom kan je ons Sampleboek bestellen. In het Sampleboek beleef je alle papiersoorten en afwerkingen gedrukt op de mooiste ontwerpen van onze klanten. Je ontvangt ook een voucher ter waarde van €12,50 die je kan verzilveren bij je volgende...

Toon alle informatie
Contact
Wat zijn jullie openingstijden rond de feestdagen?

Alleen tijdens officiële Nederlandse feestdagen zijn we gesloten. Op deze dagen wordt er niet gedrukt en niet bezorgd door...

Toon alle informatie
Wat zijn jullie openingstijden?

Op werkdagen (ma-vr) zijn we bereikbaar tussen 8:30 en 17:00 uur, maar je kunt 24 uur per dag en 7 dagen per week bij ons een bestelling plaatsen. Wil je ons toch graag even spreken? Neem dan even

Toon alle informatie
Hoe kan ik jullie bereiken?

Je kunt ons via e-mail, telefonisch, chat (wanneer beschikbaar) en social media bereiken. Bekijk onze contactinformatie.

Toon alle informatie
Hoe snel reageren jullie op mijn e-mail?

We proberen om tijdens werkdagen binnen 30 minuten te reageren op je mailtje. Reacties op offertes, vragen over pakketten of vragen waarvoor we iets meer moeten uitzoeken kunnen iets langer duren. Heb je een superdringende vraag? Dan kan je ons altijd even...

Toon alle informatie
Hoe kan ik buiten openingstijden contact met jullie opnemen?

Hiervoor kun je het beste even een mailtje naar ons sturen; info@peterprint.nl of info@peterprint.be. We beantwoorden je mailtje op de eerstvolgende werkdag zo snel mogelijk voor...

Toon alle informatie
Productietijd en levertijd
Wat is het verschil tussen de Geen Haast en Sprint productietijden?

We bieden twee productiesnelheden aan: Sprint en Geen haast. De Sprint optie is onze snelst mogelijke optie. Bij veel producten geldt: voor 16u besteld is vandaag verzonden. Bij...

Toon alle informatie
Hoeveel korting krijg ik bij de Geen haast productietijd?

De precieze korting hangt af van je gekozen product. Bekijk zelf hoeveel dit voor jouw product en oplage is. Je kan dit makkelijk vergelijken bij het bestellen van je product (zie Aantal en...

Toon alle informatie
Is de Sprint productietijd een gegarandeerde leverdatum?

Welke productiesnelheid je ook kiest, we kunnen nooit 100% garanderen dat je pakket op tijd verzonden of geleverd wordt. Natuurlijk doen we daar elke dag keihard ons best voor, maar storingen in machines, overmacht of problemen bij de pakketverzender hebben we helaas niet in de hand....

Toon alle informatie
Mijn bestand is afgekeurd en daardoor schuift de levertijd een dag op. Hoe gaan jullie hiermee om?

We kunnen pas beginnen met drukken zodra we je bestanden binnen hebben en deze goed zijn om te drukken. De Sprint productietijd kunnen we dan ook niet versnellen....

Toon alle informatie
Ik heb besteld met de Sprint productietijd, maar mijn pakket is vertraagd. Hoe lossen we dit op?

De verwachte leverdatum is geen gegarandeerde leverdatum. We doen er alles aan om je pakket zo snel mogelijk bij je te krijgen, maar hebben hier geen 100% invloed op. Het eerlijke antwoord is dan ook dat we hier helaas niks aan kunnen doen, behalve een welgemeende...

Toon alle informatie
We helpen je graag verder
Producten
© 2024 PeterPrint B.V. Quellinstraat 49, Antwerpen Algemene voorwaarden Cookies Klachten
print het tot leven

Inloggen

Nieuw bij PeterPrint?
Account aanmaken